Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, u suradnji s Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i Europska komisija u Hrvatskoj, predstavili su hrvatski sustav vrednovanja neformalnog i informalnog učenja ili prethodnog učenja.
 
Predstavljanje je održano u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice NACIONALNA I SVEUČILIŠNA KNJIŽNICA U ZAGREBU, a okupilo je sve ključne dionike iz nacionalnog sustava obrazovanja odraslih i brojne međunarodne stručnjake. Prisutan je bio i predstavnik Učilišta Piramida znanja Adam Jakov Deak, ovaj put ispred Zajednica ustanova za obrazovanje odraslih RH.
 
Sustav vrednovanja prethodnog učenja je razvijen nakon temeljitog istraživanja i suradnje koja je trajala godinu i pol dana, a razvoj je financiran sredstvima iz Instrumenta tehničke podrške (TSI) Europske unije. Savjetodavna skupina, sastavljena od stručnjaka i predstavnika OECD-a, Europske komisije, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, bavila se analizom sustava vrednovanja prethodnog učenja u europskim zemljama i prilagodbom najboljih praksi specifičnim potrebama obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.
 
Završna konferencija bila je prilika da se hrvatskoj javnosti i obrazovnim dionicima predstavi novi sustav priznavanja prethodnog učenja, uključujući detalje o Pravilniku o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja, Metodologiji za izradu programa vrednovanja prethodnog učenja za stjecanje mikrokvalifikacija, djelomičnih kvalifikacija i cjelovitih kvalifikacija i Vodiču ustanovama za obrazovanje odraslih; Vrednovanje neformalnog i informalnog učenja.
 
Novi sustav vrednovanja prethodnog učenja predstavlja temeljni korak ka unaprjeđenju obrazovnog okvira u Hrvatskoj, s ciljem priznavanja neformalnog i informalnog učenja te podrške pojedincima u njihovom daljnjem profesionalnom razvoju i usavršavanju.
 
Učilište Piramida znanja dalo je svoj doprinos u Povjerenstvu za izradu Nacrta Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja koje je u raspravi.
Sa zadovoljstvom ćemo nastaviti sudjelovati u ovakvim događnjima i inicijativama koje mogu znatno poboljšati kvalitetu i razvoj obrazovanja u Republici Hrvatskoj.