Učilište Piramida znanja započelo je s provedbom projektnih aktivnosti u sklopu Erasmus + projekta.
Projekt je usmjeren na jačanje kapaciteta djelatnika Učilišta koji će se upoznati sa mogućnostima korištenja različitih digitalnih alata u procesu edukacije odraslih. Prva edukacija održava se na Cipru u listopadu 2023.
Projekt 2023-1-HR01-KA122-ADU-000139273 sufinancirala je Europska Unija.



EDUKACIJA U SKLOPU PROJEKTA “DIGITALNO I DOSTUPNO”

U sklopu Erasmus+ projekta pod nazivom “Digitalno i dostupno” djelatnici Učilišta Piramida znanja sudjelovali su na edukaciji koju su organizirali Vita Tiim i Vestifex.
Edukacija pod nazivom “Adult educatir’s role in new reality” bila je usmjerena na upoznavanje novih metoda poučavanja te na trendove u korištenju digitalnih alata u edukacijske svrhe.
Edukacija se održala u Paphosu, Limassolu te Protarasu na Cipru.
Razmijenili smo iskustva s kolegama iz Estonije, Austrije i Njemačke te smo posjetili Centar za obrazovanje odraslih u Limassolu. Vratili smo se puni dojmova i novih znanja koja ćemo primijeniti u daljnjem radu.

Job-shadowing
Lokacija: Fano, Italija
Ustanova domaćin: Training 2000
Sredinom siječnja 2024. posjetili smo kolege iz učilišta Training 2000 iz Italije. U sklopu posjeta, imali smo prilike upoznati se sa njihovim radom te pisustvovati predavanju namijenjenom polaznicima edukacije za odrasle koji traže posao u tekstilnoj inustriji.
Kolege su nam predstavile digitalne alate koje njihovi predavači koriste u procesu edukacije.

A kao što je i cilj Erasmus projekata, kroz ovu mobilnost osoblja, razmijenili smo iskustva te dgovorili suradnju na budućim projektima u okviru programa Erasmus+.

REZULTATI PROJEKTA “Digitalno & Dostupno”
Sredinom ožujka 2024. završen je Erasmus+ KA1 projekt „Digitalno i dostupno“ (2023-1-HR01-KA122-ADU-000139273).
Kroz 6 mjeseci, koliko je trajao projekt, troje zaposlenika Učilišta piramida znanja, kroz dvije aktivnosti mobilnosti u svrhu učenja steklo je znanja o mogućnostima i načinima primjene različitih digitalnih alata u procesu edukacije.
Na edukaciji koja se održavala na Cipru, stekli su znanja o važnosti holističkog pristupa u edukaciji odraslih. Upoznali su se s prednostima individualizacije pristupa u komunikaciji s polaznicima programa edukacije.
Naime, prilikom rada s grupom polaznika različitih dobnih skupina i stupnja obrazovanjem moramo uzeti u obzir kako kulturni, materijalni, socijalni i ostali oblici utjecaja značajno formiraju čovjeka i njegovu okolinu, stoga je pri učenju nužno uzimati u obzir cjelokupnu sliku čovjeka. Pri tome moramo u obzir uzeti i okruženje iz kog osoba dolazi. Iskustvo rada s različitim grupama polaznika dovelo nas je do zaključka kako, iako većina koristi društvene mreže, digitalna pismenost većine polaznika je na nezadovoljavajućem nivou te im to otežava razmjenu materijala ili praćenje nastave u online okruženju. Holistički pristup se u ovom slučaju pokazao kao iznimno korisno rješenje jer nam je omogućio da detektiramo „slabe točke“ koje je potrebno ojačati kako bismo približili edukaciju većem broju zainteresiranih polaznika.
Iako učenje predstavlja aktivnost koja se individualno odvija, usko je povezano s konkretnim životnim situacijama i iskustvima te užim i širim socijalnim i materijalno-tehnološkim kontekstom. Stoga u pristupu svakom pojedinom polazniku vodimo računa o primjeni općih i specifičnih znanja na praktičnim primjerima i uz stvaranje poveznica s konkretnim životnim situacijama i iskustvima bliskima polaznicima kako bi se postigao viši stupanj integrativnog učenja i poučavanja. Takav pristup koristimo i kod upoznavanja polaznika s načinom korištenja digitalnih alata.

Zaposlenici Učilišta Piramida znanja, znanja stečena kroz aktivnosti mobilnosti, prenijela su na svoje vanjske suradnike, ukupno 8 predavača. Kroz dvodnevnu radionicu upoznali su ih s mogućnostima primjene i upotrebe digitalnih alata kao što su: Asana, Padlet, Kahoot, Slack, Canva, Google classroom, Moodle, u pripremi i provedbi programa edukacije.
Prema anketi provedenoj nakon provođenja radionice, svi sudionici su izjavili kako su proširili svoja znanja o digitalnim alatima koje je moguće koristiti u procesu edukacije. Pa je tako 12% sudionika izjavilao kako je malo proširilo svoja znanja, 63% je djelomično proširilo svoja znanja, a 25 % je izjavilo kako je znantno proširilo svoja znanja u odnosu na znanja prije provođenja edukacije. 62% sudionika izjavilo je kako će u većoj mjeri koristiti digitalne alate u procesu edukacije. Prema rezultatima ankete 100% sudionika smatra kako korištenje digitalnih alata može unaprijediti proces edukacije.
Izravni rezultati projektnih aktivnosti vidljivi su kod izvođenja online nastave formalnih programa za koje je predviđena mogućnost izvođenja nastave u online okruženju. Nastavni proces se odvija u Google classroom okruženju, a u postupku smo razvoja Moodle platforme za samoučenje koja će naše programe učiniti dostupnima širem krugu polaznika pa tako i onima s manje mogućnosti, koji žive u prometno izoliranim područjima.


Novi Erasmus+ projekt Učilišta Piramida znanja
Učilište Piramida znanja provodi još jedan Erasmus+ projekt usmjeren na upoznavanje s mogućnostima upotrebe digitalnih alata i tehnologije u procesu obrazovanja. U sklopu projekta „Nove vještine za bolju budućnost“ 2024-1-HR01-KA122-ADU-000231675, kojeg financira Europska unija, djelatnici Učilišta Piramida znanja prisustvovali su edukaciji „Transformative Teaching in a Digital Era: Digital Tools for Adult Educators“. Edukacija je provela organizacija Euromentor, a održana je u Barceloni u periodu od 21. do 25.10.2024. te je obuhvatila pregled suvremenih metodologija u obrazovanja odraslih.

Fokus je stavljen na spoj učenja na daljinu, integraciju virtualne stvarnosti (VR) i napredne digitalne tehnike.
Naši djelatnici su imali priliku upoznati se s temeljnim načelima obrazovanja na daljinu, istražiti inovativne strategije za stvaranje privlačnih i učinkovitih iskustava učenja za odrasle polaznike.
Upoznali su i ključne vještine digitalne pismenosti prilagođene odraslim učenicima, uključujući adaptivne strategije učenja, integraciju gamifikacije u obrazovanju odraslih i učinkovito korištenje multimedijalnih elemenata.

Stekli su praktične uvide u korištenje VR naočala za dizajniranje dinamičnih i interaktivnih lekcija koje nadilaze tradicionalne granice, a raspravljali su i a o ulozi umjetne inteligencije, proširene stvarnosti i drugih inovacija.

Ova edukacija nam je ponudila holističku kombinaciju teorijskog znanja, praktičnih aktivnosti i suradničkih projekata, a sigurni smo kako ćemo stečena znanja moći prenijeti na naše kolege i pružiti nešto novo našim polaznicima.


